Monday, June 20, 2011

KERINDUAN YANG TERAMAT SANGAT!!!

Rase sedih, sunyi, rindu yang teramat sangat pada arwah abah..
2,3 hari yang lepas. ade sambutan hari bapa.
Rase jelez bile tengok orang lain masing2 wish kt abah dorang..
Tapi aku??

Betul, Semua insan yang hidop kat dunia nie, pasti akan pergi.
Tapi sebagai manusia. n aku sendiri, kerinduan tu mesti akan ada.
Sama gak mcm org lain.. huhu

Saat aku tulis entry nie, genap laa 7tahun 2bulan arwah abah kembali kerahmatullah.
7tahun dah?? kejapnye..
Diam xdiam da 7tahun abah pergikan.
Tapi aku rase bru semalam semuanya berlaku...

Semua kenangan memang tak kan aku lupe.. walau sekecil mana pun.
Kalau boley di pusingkan masa nie, aku nk buat yg terbaik untuk abah.
Dulu aku xdapat nak bg y terbaik.
Nak2 pulak dulu aku nie jahat!
Suke malukan keluarga, malukan abah.
Rase menyesal sgt2..
Allah jela yg tahu ape yg aku rase..

Tapi aku bersyukur sgt2..
Sbb Allah bg aku peluang utk jd manusia yg berguna.
Even bukan la yg terbaek!
Sekurang2nya aku mampu ubah diri ini..
Aku tahu mesti abah bangga dengan aku
Walaupun abah dah tak de kt sisi aku lagi..

Abah sorang yg amat penyayang. penyabar.
Tak garang tapi tegas!!
Tak penah marah kami adik beradik.
(aku sorg je salu kne marah sbb jahat sgt dlu.. huhu).

Kalau nk cite pasal pengorbanan..
Jgn ckp laa... mmg terlalu byk..
Ckp jela ape y abah tak buat utk kami sekeluarga..
Makan??
Abah sanggup berlapar, janji kami kenyang.
Baju??
Mak, akak, abang n aku baju berpasang2..
Tapi abah baju pg sekolah pn ade yg koyak..

Tanggungjawab abah kat kami adk badik tak pernah diabaikan
Aku ingat lagi mase abah sakit terlantar kat hospital.
Aku nak balik kat asrama.
Abah tengah sakit teruk masa tu..
Bila aku salam abah, abah gagahkan gak ckp ngn aku.
Semata mata nak tanya aku ade duit or tak..
Terasa sgt mase tu. nk hujan pn ye jugak.
Tapi aku tahan jer.. huhu

Rupa2nya tu laa pertanyaan yg terakhir daripada sorang abah yg aku amat sayangi..
2minggu selepas itu,
Aku jumpe abah dalam keadaan nazak di hospital.
Aku sempat jumpe 30minit jer.
Selepas tu, abah pergi meniggalkan kami semua.

Banyak pengorbanan yg abah da buat utk aku n fmily
Masa hayatnya.
Kalau nk cerita semua mmg tak terkata. Huhu

Semoga roh abah dicucuri rahmat.
Diletakkan dalam golongan orang2 yg beriman.
Jaohkan lah abah dari seksaan api neraka
Dan masukkan lah abah kedalam SYURGA yg kekal abadi.
Aminnnn~~

SELAMAT HARI BAPA
Untuk arwah abah ku
Munajaf Bin Hj Ali
20 April 2004
Kami semua amat rindukan abah..

3 comments:

  1. Sayu aku baca entry ni
    Aku doakan arwah abah kau sentiasa dilindungi dan tenang di sana. Moga dia berada dikalangan orang beriman. Amin.

    Abah kau mesti bangga dengan kau sekarang
    Keep it up!

    Al-Fatihah

    ReplyDelete
  2. sedih lak aku bc entry ni...ermm..x pe la klau ko x smpt nk tunjuk yg terbaik kat abh ko ms die idop...tp,ko boley jd ayh sebaik die kan 1 hr nnt???be strong k...n..Al-fatihah tok arwah ayh ko...

    ReplyDelete
  3. thanx yee ayu ngn cik tomato.. i'll try da best!

    ReplyDelete