Thursday, August 11, 2011

Al Haqqah.. menangis



mulanya aku dengar imam nie baca langsung tak faham.
kenapa dia menangis??
apa maksudnya??
Disebabkan aku tak pandai bahasa arab.
Begitu juga lah lazimnya bile aku ngaji.. huhu..
kemudian, aku cari terjemahan dan cube untuk memahaminya.

bile da bace
Barulah aku faham kenapa imam tu menangis.
surah ini mengisahkan tentang Hari Kiamat
itu lah sebenarnya realiti... yang pasti jadi..
sama dengan maksud surah ni.. AlHaqqah..
Al haqqah dinamai Hari kiamat, kerana ia pasti akan terjadi.


Bacaan Surah Al Haqqah daripada Sheikh Mohammed Mohaisny berserta tangisan dan esakan yang kuat.
Surah disertakan terjemahan.


(pembetulan) ayat 46: Kemudian sudah tentu kami akan memutuskan tali jantungnya (supaya dia mati dengan serta merta)





No comments:

Post a Comment